Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  املاك دلتا، ماليات مسكن، سرمايه املاك دلتا، ماليات مسكن، سرمايه

املاک دلتا

جزييات جديد محاسبه ماليات مسكن

نحوه محاسبه ميزان ماليات بر عايدي سرمايه در بازار مسكن بر اساس مدت‌زمان نگهداري و همچنين ماليات بر خانه‌هاي لوكس اعلام شد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، ماليات بر عايدي سرمايه، طرح مجلس است كه مدتي از تصويب كليات آن مي‌گذرد و اجراي كامل آن به دولت بعدي مي‌رسد؛ به‌گونه‌اي كه پورابراهيمي – رئيس كميسيون اقتصادي مجلس – گفته كه ظرف يك ماه آينده تلاش خواهيم كرد تا تمامي نظرات كارشناسان اتاق بازرگاني، صاحب‌نظران و متخصصان را در مورد بحث ماليات بر عايدي سرمايه جمع‌آوري و جمع‌بندي كنيم و تا اواخر شهريورماه نيز گزارش رسمي و نهايي آن را در كميسيون اقتصادي تصويب و به صحن علني ارائه كنيم.

در اين طرح، اگر فردي مسكن بخرد و سپس اقدام به فروش آن كند، بايد از محل سود اين معامله طبق مدت نگهداري آن سرمايه، بخشي را به‌عنوان ماليات پرداخت كند.

نحوه محاسبه ماليات بر اساس مدت نگهداري
نحوه محاسبه ماليات بر عايدي سرمايه در بازار مسكن بر اساس مدت‌زمان نگهداري، در سال اول ۴۰ درصد، سال دوم ۳۷ درصد و سال سوم ۳۴ درصد است. همچنين، در سال‌هاي چهارم، پنجم و ششم نگهداري مسكن به ترتيب بايد معادل ۳۱، ۲۸ و ۲۵ درصد از سود حاصل‌شده از فروش آن خانه، ماليات پرداخته شود.

علاوه براين، نحوه محاسبه ماليات بر عايدي سرمايه در بازار مسكن براساس مدت‌زمان نگهداري، در سال هفتم ۲۲ درصد، سال هشتم ۱۹ درصد و سال نهم ۱۶ درصد است. از سوي ديگر، در سال‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم نگهداري مسكن به ترتيب بايد معادل ۱۳، ۱۰ و ۷ درصد از سود حاصل‌شده از فروش آن خانه، ماليات پرداخته شود كه از سال دوازدهم به بعد نگهداري مسكن نرخ ماليات بر عايدي سرمايه ۴ درصد خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر مسكني به ارزش يك ميليارد تومان خريده و پس از دو سال آن به قيمت يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان فروخته شود، سودي كه از اين فروش حاصل‌شده معادل ۴۰۰ ميليون تومان است كه ماليات آن براساس دو سال نگهداري ۳۷ درصد محاسبه مي‌شود و بايد ۱۴۸ ميليون تومان ماليات بپردازيد.

 

ماليات بر عايدي سرمايه خانه‌هاي لوكس
همچنين، به‌جز ماليات بر عايدي سرمايه طبق بودجه سال جاري بايد صاحبان خانه‌هاي لوكس كه ارزش آن‌ها بيش از ۱۰ ميليارد تومان باشد، تا بهمن سال جاري ماليات بپردازند.

براين اساس، نرخ ماليات سالانه اين خانه‌هاي لوكس نيز به شرح زير است:

۱- نسبت به مازاد ۱۰ ميليارد تا ۱۵ ميليارد تومان؛ يك در هزار

۲- نسبت به مازاد ۱۵ ميليارد تا ۲۵ ميليارد تومان؛ دو در هزار

۳- نسبت به مازاد ۲۵ ميليارد تا ۴۰ ميليارد تومان؛ سه در هزار

۴- نسبت به مازاد ۴۰ ميليارد تا ۶۰ ميليارد تومان؛ چهار در هزار

۵-نسبت به مازاد ۶۰ ميليارد تومان به بالا؛ پنج در هزار

مطالعه بيشتر: مطلب «طرح ماليات بر واحدهاي خالي شروع به كار كرد!» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/5/4 ساعت: ۰۹ توسط:amlakedelta :